Informējam, ka esam papildinājuši informācijas sistēmas “Ārsta Birojs” (turpmāk- AB) funkcionalitāti – Hospitalizācijas funkcionālo moduli. Uzņemšanas nodaļai būs iespēja saņemt informāciju no Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (turpmāk- NMPD) sistēmas (Emy), kur šo informāciju ievada NMPD operatīvā brigāde.

Kamēr pacients tiek transportēts uz ārstniecības iestādi, tās Uzņemšanas nodaļa jau ir informēta par personas datiem un pacienta fizisko stāvokli, kas ļauj operatīvi pieņemt lēmumu attiecībā uz neatliekamo palīdzību.

Hospitalizācijas funkcionālajā modulī ir iespēja automātiski saņemt neatliekamās medicīniskās palīdzības pavadlapu (veidlapa Nr.114/u) un pavadlapas talonu nosūtīt to atpakaļ uz NMPD. 

Esošiem AB lietotājiem Hospitalizācijas moduļa bāzes funkcionalitāte būs pieejama bezmaksas.

Informējam, ka sadarbībā ar NVD un ZVA esam izstrādajuši jaunu ĀB funkcionalitāti. Tagad receptes ir iespējams izrakstīt pēc medikamenta aktīvās vielas, nevis komerciālā nosaukuma. Gadījumos, kad maksātājs ir valsts, medikamenta orģinālnosaukumu ir iespējāms pārveidot uz kompensējamo zāļu grupu. Iepazīsties vairāk ar jauno funkcionalitāti un tās pielietošanu apmācības video: 

https://www.youtube.com/watch?v=881S8OsuM-k

Atbilstoši MK noteikumiem Ārsta Birojā ir izveidota iespēja izrakstīt e-receptes pēc aktīvās vielas (Ja ir zināms medikaments, tad, nospiežot pārveidošanas pogu, receptē ielasās medikamenta aktīvā viela.).

Materiāls: Šeit.

 

 

 

 

 

 

Veselības ministrijas izstrādātie grozījumi "Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība" paredz, ka no 2020. gada 1. janvāra mainās pacientu līdzmaksājumi.

To mainītās cenas pakalpojumu cenrādī Jūs varat norādīt jau tagad, negaidot jauno gadu! Detalizētu instrukciju varat aplūkot šeit. Izmaiņas talonu un stacionāra aprēķinos veiksim mēs un informēsim par to.

 

Ja Jums rodas kādi jautājumi, lūgums sazināties ar klientu atbalsta dienestu pa tālruni +371 67243124 darba dienās no plkst. 9.00-18.00 vai sūtot e-pastu uz adresi [email protected].

Ārstniecības iestādēm un ārstu praksēm piedāvājam iespēju aizstāt esošos kases aparātus vai kases sistēmas ar elektronisko kvīti. Ārsta Biroja norēķinu uzskaite un kontrole tiek papildināta ar jaunu funkcionalitāti, kas nodrošinās darbu ar elektroniskajām kvītīm.

Elektroniskās kvīts risinājums tiek izstrādāts atbilstoši Jūsu, kā lietotāju, vajadzībām. Lai nodrošinātu pilnvērtīgu darba vidi, būs iespēja sistēmai pieslēgt naudas lādi, kā arī klienta displeju. 

Parādoties vajadzībai pēc vizītes pie ārsta, esam ieraduši meklēt kontakttālruni un zvanīt konkrētajam speciālistam. Tomēr pieraksta veikšana šādā veidā nereti mēdz būt laikietilpīga un var būt pat dārga (paaugstinātas maksas zvana gadījumos). Situāciju paildzina ārsta un pacienta grafiku saskaņošana, mēģinot vienoties par ērtāko vizītes laiku.

Arvien lielāku uzvaras gājienu pasaulē piedzīvo elektroniskais pieraksts. “Meditec” izstrādātais pacienta portāls “eVeselībasPunkts” piedāvā veikt pierakstu pie ārsta-speciālista elektroniski. Izveidot pierakstu pie speciālista interneta vidē ir vienkārši: pacients atrod ārstus pēc specializācijas vai iestādes, kurā ārsts strādā, izskata piedāvāto speciālistu sarakstu un izvēlas sev izdevīgāko pieraksta laiku. Elektroniskās pieraksta veikšanas process ir nesalīdzināmi ātrāks, mūsdienīgāks un izdevīgāks veids kā pieteikties vizītei pie ārsta.

 

Šāda veida pieraksta piedāvāšana savas iestādes pacientiem samazina administratīvajam darbam nepieciešamo laiku un atvieglo ārsta darbu. Tādā veidā radot ietaupījumu slimnīcas, ambulatorās iestādes vai ārsta privātprakses administratīvo izdevumu budžetā. Turpinot attīstīt “eVeselībasPunktu”, to plānots papildināt ar vēl citām funkcionalitātēm. 

Janvāra pirmajās dienās, kad NVD E-veselības sistēmas lietošana kļuvusi obligāta, publiskajā telpā daudz runāts par sistēmas darbības traucējumiem. Arī “Meditec” komanda, kā informācijas sistēmas “Ārsta Birojs” izstrādātājs, pēdējo dienu laikā izjutusi pieaugumu datu plūsmā starp mūsu veidoto un NVD E-veselības sistēmu. Divu dienu laikā izrakstīti teju 4000 E-veselības dokumentu.

Ņemot vērā trīspusējo sadarbības modeli, kāds pastāv starp NVD, “Meditec” un ārstu-speciālistu, arī mūsu palīdzības dienesta darbiniekiem nereti nākas risināt ne vien ar „Ārsta Biroju”, bet arī ar NVD E-veselību saistītus jautājumus. Izmantojot informācijas sistēmu “Ārsta Birojs”, ārsta darbs neapstājas, sistēmu var turpināt izmantot pat tad, ja izrakstītais dokuments uzreiz nenokļūst E-veselības sistēmā. Sistēmā izrakstītās receptes, DNL, epikrīzes, ambulatorie nosūtījumi un pārskati, nosūtījumu, vizuālās diagnostikas un izmeklējumu rezultāti, saglabājas un tiek nosūtītas uz obligāto E-veselības sistēmu, tiklīdz tajā vairs nav darbības traucējumu.

SIA “Meditec” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Sils pauž pārliecību: “Mēs, kā uzņēmums, veidojam e-veselības risinājumus jau gandrīz 20 gadus un saprotam, ko nozīmē jauna risinājuma ieviešana dzīvē. Tas prasa pacietību un visu iesaistīto pušu savstarpēju sadarbību! Ikviens e-veselības risinājums sākotnēji prasa pielāgošanos, bet ar laiku kļūst par daļu no ikdienas.”

Mūsu klienti dažādus obligātās E-veselības sistēmas dokumentus aktīvi izraksta jau kopš augusta. NVD E-veselībai esam pieslēguši jau gandrīz 100 klientus, kopskaitā vairāk kā 1000 lietotājus. To skaitā slimnīcas, ambulatorās iestādes un to filiāles un ģimenes ārstu privātprakses visā Latvijā. Darbam ar NVD E-veselības sistēmu bijām gatavi jau no vasaras vidus, tādējādi kopš augusta mūsu klienti kopumā izrakstījuši vairāk nekā 128 000 E-veselības dokumentu.

 

„Meditec” ir vadošais uzņēmums veselības aprūpes informācijas tehnoloģiju jomā, kurā strādā jau vairāk nekā 20 gadus. Tehniskā līmenī mūsu klienti bija vieni no pirmajiem valstī, kuri bija gatavi obligātajam NVD E-veselības lietošanas termiņa sākumam. 

Lai sinhronizāciju ar pacientu portālu eVeselībasPunkts "Ārsta Birojs" lietotājiem padarītu ērtāku, "Ārsta Birojs" 5.3. versija piedāvā jaunas vizuāli un funkcionāli uzlabotas formas:

  •  Darba laiku ģenerēšana un darba laiku šabloni – atjaunota forma, kas nodrošina iespēju veikt atzīmi, lai speciālista darba laiks tiktu attēlots arī pacientu portālā eVeselībasPunkts;
  • Kalendāra pieraksts – vizuāli atjaunota kalendāra pieraksta forma, ar mērķi padarīt to pārskatāmāku;
  • Ārējie pieraksti – jauna forma, kas nodrošina iespēju atsevišķi apskatīt no portāla eVeselībasPunkts veiktos pierakstus;
  • Uzdevumu rinda – jauna forma, kas paredzēta "Ārsta Biroja" un pacientu portāla eVeselībasPunkts sinhronizācijas statusa apskatīšanai, piemēram, vai ģenerētais darba laiks ir veiksmīgi nosūtīts un pacientu portālu eVeselībasPunkts.

Kā vēl viens būtisks jauninājums, ko piedāvā 5.3. versija, ir izmaiņas OVP (Obligātās veselības pārbaude) formā, kuru arī ir skārušas vizuālas un funkcionālas izmaiņas. Svarīgākās izmaiņas no tām: OVP izdruka; ievadot darbus īpašos apstākļos un veselībai kaitīgos vides faktorus, automātiski tiek ģenerēts vajadzīgais saraksts ar specialitātēm un ārstiem vai izmeklējumiem.

Lai iepazītos ar visiem 5.3. sērijas veiktajiem uzlabojumiem/jauninājumiem, jautājiet savam klientu attiecību vadītājam!

Šobrīd turpinām aktīvi strādāt pie tā, lai nākamā "Ārsta Birojs” versija, varētu nodrošināt izmaiņas sakarā ar grozījumiem Iedzīvotāju reģistra likumā, kas paredz, ka no 2017.gada 1.jūlija personas koda vietā tiks piešķirts identifikācijas numurs. Kā arī, lai tiktu nodrošināta integrācija ar rindu sistēmu.

Uzzini vairāk par pacientu portālu eVeselībasPunkts šeit.

 

 

Rūpējies par savu pacientu datu drošību! - veic paroles maiņu!

Mūsu ieteikumi, lai izveidotu drošu paroli:

  • Izmanto gan lielos, gan mazos burtus;
  • Izmanto speciālas zīmes un ciparus;
  • Izmanto garas, neloģiskas, ar sevi nesaistītas vārdu frāzes;
  • Atceries par regulāru paroles maiņu!

Jautājumu gadījumā, lūdzu, sazinieties ar "Ārsta Birojs" Palīdzības dienestu pa tālruni +371 67243124.

 

 

 

 

Lai darbu ar sistēmu "Ārsta Birojs” tās lietotājiem padarītu vieglāku un patīkamāku, esam izstrādājuši jaunu „Ārsta Biroja” versiju 5.2.

Daži no aktuālākajiem ieviestajiem jauninājumiem/uzlabojumiem:

  •          Realizēta e-Recepte un tās datu apmaiņa ar e-Veselību;
  •          Realizēta e-DNL un tās datu apmaiņa ar e-Veselību;
  •          Izveidota iespēja pacienta datus iegūt tiešsaistē no e-Veselības;
  •          Pilnveidota Web-Booking funkcija;
  •          Veikti būtiski papildinājumi sadaļā - Darba laiku definēšana.

Uzlabojumi ir veikti arī atskaišu, nosūtījumu, kases, stacionārās kartes u.c. sistēmas „Ārsta Birojs” moduļos.

Lai iepazītos un uzzinātu visas veikto uzlabojumu/jauninājumu sniegtās iespējas, jautājiet savam klientu attiecību vadītājam!

"Ārsta Birojs" versijas 5.2. izmaiņu saraksts ir pieejams šeit.

Nacionālais veselības dienests sniedzis oficiālu atzinumu par Meditec informācijas sistēmas "Ārsta Birojs" atbilstību datu apmaiņā ar E-veselības informācijas sistēmas testa vidēm, nodrošinot parasto un īpašo recepšu izrakstīšanu un darbnespējas lapas aprites funkcionalitāti.

Nacionālais veselības dienests 2014.gada 13.maijā noslēdza līgumu ar SIA Meditec „Par vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas testa vides lietošanu”.

Līguma ietvaros Meditec un Dienests pārbaudīja datu apmaiņas darbību starp Meditec informācijas sistēmas "Ārsta Birojs" un Dienesta Vienotās veselības nozares elektroniskās informācijas sistēmas jeb E-veselības sistēmas testa vidēm, kā rezultātā, Dienests secinājis, ka Meditec veselības aprūpes informācijas sistēma nodrošina sekmīgu datu apmaiņu ar Dienesta E-veselības sistēmas testa vidēm.

Apnicis haoss operāciju zāļu noslodzes grāmatā, gribat strādāt ar kolēģiem, kurus saprotat no pus vārda, bet bieži loģistika sabrūk? Apnicis savu darbu plānot tikai nedēļu uz priekšu? Mums ir risinājums, lai tā vairs nenotiktu! Pilnvērtīgākas elektroniskās informācijas aprites nodrošināšanai un ikdienas procesu atvieglošanai slimnīcās, piedāvājam jaunu funkcionālo modeli "Ārsta Birojā" – „Operāciju bloks”.

Izmantojot operāciju bloku, Jūs savu laiku plānojat ne tikai nedēļu uz priekšu. Skaidri redzat brīvās zāles laikus, pievienojat kolēģus, ar kuru palīdzību veiksiet manipulācijas. Aizmirstiet par operāciju pārklāšanos vai speciālās aparatūras trūkumu, jo kāds ir nesaprotami ierakstījis vai aizmirsis to izdarīt! Lai dzīvo 21. gadsimts arī operāciju zālēs.

Operāciju bloka funkcionalitāte:

Operāciju plānošana – aizpilda pieteikuma formu, piesaka materiālus, aprīkojumu un vēlamo personālu;

Operāciju pieteikšana - kad forma aizpildīta, atbildīgā persona to var apskatīt operāciju blokā.

Operācijas laika apstiprināšana operācijas blokā – atbildīgā persona ieliek konkrētā laikā, sistēma pārbauda, lai nekas nedublējas.

Operācijas gaitas atspoguļošana – anesteziologs vai māsu palīgi atzīmē operācijas statusus, cikos operācija sākās, cikos iedotas zāles.

Atskaites – var sekot līdz ārstu, zāļu noslodzei, veiktajām manipulācijām.

Ja gribat precīzi plānot savu un operāciju zāļu izmantošanas laiku, laicīgi pieteikt sev nepieciešamo aparatūru, samazināt administratīvo darbu un baudīt vēl citus labumus, Operāciju Bloks ir kā radīts Jums.

 

Sazināties ar mums un vienosimies par tikšanos!

Kontaktinformācija:

SIA "Meditec"
Tālr.: 67285256
Atbalsta dienests: 67243124
[email protected]
www.meditec.lv
www.arstabirojs.lv
www.eveselibaspunkts.lv

CREDE EXPERTO – UZTICIES PIEREDZĒJUŠIEM